هویج منبع مهم بتاکاروتن و الیاف می باشد که هر دو اینها کمک به جلوگیری از سرطان و حمله قلبی می کن ند.میزان کلسترول در ۵ نفر که سنین ۴۱ سال بود و روزانه ۳۰ گرم هویج خام مصرف می کردند اندازه گیری شده -آنها بین ۲۵و بعد از مدت سه هفته دوباره این میزان کنترل شد و مشخص گردید که میزان کلسترول کاهش پیدا کرده است…
اطلاعاتی در مورد هویج :هویج منبع مهم بتاکاروتن و الیاف می باشد که هر دو اینها کمک به جلوگیری از سرطان و حمله قلبی می کن ند.میزان کلسترول در ۵ نفر که سنین ۴۱ سال بود و روزانه ۳۰ گرم هویج خام مصرف می کردند اندازه گیری شده -آنها بین ۲۵و بعد از مدت سه هفته دوباره این میزان کنترل شد و مشخص گردید که میزان کلسترول کاهش پیدا کرده است . از آنجایی که کلسترول زیاد یک عامل مهم در بیما ری قلبی می
باشد بنابراین هویج را د ر صورت غذاهای خود قرار دهید .گروهی از محققین سوئدی اخیرا دلایل بیشتری برای استفاده از سبزیجات ریشه ای ارائه نمودند . آنها به این نتیجه رسیده اند که سبزیجات ریشه ای تاثیر بسزایی در کاهش میزان حمله های قلبی به خاطر پایین آوردن میزان کلسترول دارند .نتیجه بررسی ها نشان می دهد افرادی که ۶ بار یا بیشتر از سبزیجات ریشه ای در هفته (خام یا پخته ) استفاده می کنند کمتر دچار حملات قلب ی می شوند .در طول مدت بیش از ۵ سال محققین غذای ۲۸۷ زن را که سن آنها بین ۳۲ تا ۶۹ سال بود و مبتلا به بیماری ق لبی بودند با گروه زنان مشابه مقایسه کردند و تفاوت مهمی بین دو گروه به دست آمد . بدین ترتیب که گروهی که از هویج استفاده می کردند نسبت به کسانی که کمتر از هویج استفاده می کردند کمتر شانس ابتلا به بیماری قلبی داشتند .بیماری قلبی اولین عامل مرگ در امریکا می باشد . برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن هویج کمک به جلوگیری از سرطان ریه و سایر سرطانها می کند .در یک مطالعه در مورد ۳۶۶۹ نفر مرد و زن در بلژیک مشخص شد که مصرف سبزیجات خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می دهد و نیز سبزیجات با فیبر زیاد مثل هویج خطر ابتلا را ۲۴% کاهش می دهد .طی بررسی زنانی که هر روز از هویج خام Harvard School انجام شده در دانشگاه آتن واستفاده می کنند ۵ تا ۸ بار کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند با توجه به رشد سرطان سینه در جهان جای خوشحالی است که مصرف هویج تازه نیز رو به ازدیاد است و مردم امروزه ۲۳% بیشتر هویج مصرف می کنند.